Z Twoją przesyłką jest coś nie tak? Postępuj zgodnie z poniższymi punktami.
Napisz e-mail na adres info@momanio.pl, który będzie zawierać:
1. Temat wiadomości e-mail: REKLAMACJA - XXXXXXXX (wpisz numer zamówienia zamiast X)
2. W treści wiadomości: Opis problemu + zdjęcia produktu, jeśli jest uszkodzony lub zniszczony.
Nie odsyłaj towaru od razu, poczekaj na naszą odpowiedź.
Reklamacje nie mogą być rozwiązywane telefonicznie.
Nie ma możliwości reklamacji szkła, z którego została już zdjęta folia ochronna.
Jeśli odsyłasz towar, nie wysyłaj go za pobraniem. Płatność zostanie zwrócona na Twoje konto. Przesyłki za pobraniem nie zostaną przyjęte.
PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEGO ŚWIADCZENIA
-
- Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące wadliwego świadczenia regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy § 1914–1925, § 2099–2117 oraz § 2161–2174b Kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
- Jeżeli przedmiotem umowy sprzedaży jest rzecz ruchoma, która jest powiązana z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowych w taki sposób, że bez nich nie mogłaby spełniać swoich funkcji (dalej „rzecz z właściwościami cyfrowymi”), przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady stosuje się również do dostarczania treści cyfrowych lub usług treści cyfrowych, nawet jeśli są one dostarczane przez osobę trzecią. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści umowy sprzedaży oraz charakteru rzeczy wynika wyraźnie, że są one dostarczane niezależnie.
- Sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że rzecz w chwili odbioru nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że rzecz:
-
-
- jest zgodny z uzgodnionym opisem, rodzajem i ilością, a także jakością, funkcjonalnością, kompatybilnością, interoperacyjnością i innymi uzgodnionymi cechami,
- nadaje się do celu, do którego kupujący ją potrzebuje i który został uzgodniony ze sprzedawcą, oraz
- jest dostarczona wraz z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcją montażu lub instalacji.
- Sprzedawca odpowiada również za to, że poza uzgodnionymi właściwościami:
-
-
- rzecz nadaje się do celów, do których zwykle używa się rzeczy tego rodzaju, także z uwzględnieniem praw osób trzecich, przepisów prawnych, norm technicznych lub kodeksów postępowania danej branży, jeśli norm technicznych brak,
- zecz odpowiada ilością, jakością i innymi właściwościami, w tym trwałością, funkcjonalnością, kompatybilnością i bezpieczeństwem, zwykłym właściwościom rzeczy tego rodzaju, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, również z uwzględnieniem publicznych oświadczeń składanych przez sprzedawcę lub inne osoby w tym samym łańcuchu umownym, w szczególności w reklamie lub na oznakowaniu, chyba że sprzedawca wykaże, że nie wiedział o nich lub że w momencie zawarcia umowy sprzedaży zostały one skorygowane w sposób porównywalny z pierwotnym lub że nie miały wpływu na decyzję o zakupie,
- rzecz jest dostarczona z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, oraz
- rzecz odpowiada jakością lub wykonaniem próbce lub wzorowi, które sprzedawca przedstawił kupującemu przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Przepisy art. 4 ogólnych warunków handlowych nie mają zastosowania, jeżeli sprzedawca przed zawarciem umowy sprzedaży wyraźnie poinformował kupującego, że dana właściwość rzeczy odbiega od uzgodnionej, a kupujący na to wyraził zgodę przy zawieraniu umowy sprzedaży.
- Sprzedawca odpowiada również za wadę wynikającą z niewłaściwego montażu lub instalacji, które zgodnie z umową sprzedaży zostały wykonane przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja zostały wykonane przez kupującego, a wada wynikła z braku w instrukcji dostarczonej przez sprzedawcę lub dostawcę treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, w przypadku rzeczy z właściwościami cyfrowymi.
- W przypadku ujawnienia się wady w ciągu jednego roku od odbioru przyjmuje się, że rzecz była wadliwa już w momencie odbioru, chyba że charakter rzeczy lub wady wskazuje inaczej. Ten okres nie biegnie w czasie, gdy kupujący nie może używać rzeczy z powodu uzasadnionego zgłoszenia wady.
- Jeżeli przedmiotem zakupu jest rzecz z właściwościami cyfrowymi, sprzedawca zapewni, że kupującemu będą dostarczane uzgodnione aktualizacje treści cyfrowych lub usług cyfrowych. Oprócz uzgodnionych aktualizacji sprzedawca zapewni, że będą dostarczane aktualizacje niezbędne do tego, aby rzecz po odbiorze zachowała właściwości zgodne z art. 3 i art. 7.4 warunków handlowych, oraz że kupujący zostanie poinformowany o ich dostępności:
-
-
- przez okres dwóch lat, jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane w sposób ciągły przez określony czas, a jeśli uzgodniono dostarczanie przez okres dłuższy niż dwa lata, przez cały ten czas;
- przez okres, w którym kupujący może rozsądnie tego oczekiwać, jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane jednorazowo; ocena tego będzie zależeć od rodzaju i celu rzeczy, charakteru treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz okoliczności zawarcia umowy sprzedaży i charakteru zobowiązania.
- ostanowienia art. 8 warunków handlowych nie mają zastosowania, jeśli sprzedawca przed zawarciem umowy sprzedaży wyraźnie poinformował kupującego, że aktualizacje nie będą dostarczane, a kupujący wyraźnie się na to zgodził podczas zawierania umowy.
- Jeśli kupujący nie przeprowadzi aktualizacji w odpowiednim czasie, nie przysługują mu prawa z tytułu wady powstałej wyłącznie w wyniku braku aktualizacji. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy kupujący nie został poinformowany o aktualizacji lub o konsekwencjach jej braku albo nie przeprowadził aktualizacji lub zrobił to nieprawidłowo z powodu braków w instrukcji. Jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane w sposób ciągły przez określony czas, a wada wystąpi w okresie określonym w art. 8.1 i art. 7.8.2 warunków handlowych, uznaje się, że treści cyfrowe lub usługi cyfrowe są dostarczane wadliwie.
- Kupujący może zgłosić wadę, która ujawni się w okresie dwóch lat od odbioru. Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz z właściwościami cyfrowymi i zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane w sposób ciągły przez określony czas, kupujący może zgłosić wadę, która wystąpi lub ujawni się w okresie dwóch lat od odbioru. Jeśli świadczenie ma być realizowane przez okres dłuższy niż dwa lata, kupującemu przysługują prawa z tytułu wady, która wystąpi lub ujawni się w tym okresie. Jeśli kupujący prawidłowo zgłosi wadę sprzedawcy, okres zgłoszenia wady nie biegnie przez czas, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy.
- Jeśli rzecz ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia. Może on, według własnego wyboru, zażądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub wiąże się z nieproporcjonalnie wysokimi kosztami w porównaniu z drugim; ocenia się to w szczególności z uwzględnieniem znaczenia wady, wartości rzeczy bez wady oraz tego, czy innym sposobem wada może zostać usunięta bez większych trudności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeśli jest to niemożliwe lub nieproporcjonalnie kosztowne, zwłaszcza w kontekście znaczenia wady i wartości rzeczy bez wady.
- Sprzedawca usunie wadę w odpowiednim czasie od jej zgłoszenia, tak aby nie powodować dla kupującego znaczących trudności, uwzględniając charakter rzeczy i cel, dla którego kupujący ją nabył. W celu usunięcia wady sprzedawca odbierze rzecz na własny koszt. Jeśli wada wymaga demontażu rzeczy, której montaż został przeprowadzony zgodnie z jej charakterem i przeznaczeniem przed ujawnieniem wady, sprzedawca przeprowadzi demontaż wadliwej rzeczy, montaż naprawionej lub nowej rzeczy albo zwróci związane z tym koszty.
- Kupujący może żądać odpowiedniej zniżki lub odstąpić od umowy sprzedaży, jeśli:
-
-
- sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z art. 7.13 warunków handlowych,
- wada występuje wielokrotnie,
- wada jest istotnym naruszeniem umowy sprzedaży, lub
- z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie lub bez znaczących trudności dla kupującego
- Jeśli wada rzeczy jest nieistotna, kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży (zgodnie z art. 7.14 warunków handlowych); uznaje się, że wada rzeczy nie jest nieistotna. Jeśli kupujący odstąpi od umowy sprzedaży, sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu niezwłocznie po otrzymaniu rzeczy lub po przedstawieniu przez kupującego dowodu jej wysłania.
- Wadę można zgłosić sprzedawcy, u którego rzecz została zakupiona. Jeśli jednak do naprawy jest wyznaczona inna osoba, która znajduje się bliżej kupującego, kupujący zgłasza wadę tej osobie.
- Z wyjątkiem przypadków, gdy do przeprowadzenia naprawy wyznaczona jest inna osoba, sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację w dowolnym punkcie sprzedaży, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji z uwagi na asortyment sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, ewentualnie w swojej siedzibie. Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji, w którym określi datę zgłoszenia reklamacji, jej treść, żądany przez kupującego sposób rozpatrzenia reklamacji oraz dane kontaktowe kupującego do celów informowania o rozpatrzeniu reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do przeprowadzenia naprawy.
- Reklamacja, włącznie z usunięciem wady, musi zostać rozpatrzona, a kupujący poinformowany o tym najpóźniej w ciągu trzydziestu (30) dni od dnia zgłoszenia reklamacji, o ile sprzedawca i kupujący nie uzgodnią dłuższego terminu. Jeśli przedmiotem zobowiązania jest dostarczenie treści cyfrowych, w tym treści cyfrowych dostarczanych na nośniku fizycznym, lub usługi cyfrowej, reklamacja musi być rozpatrzona w rozsądnym terminie z uwzględnieniem charakteru treści lub usługi cyfrowej oraz celu, dla którego kupujący je zamówił.Po bezskutecznym upływie terminu określonego w artykule 7.18 warunków handlowych, kupujący może odstąpić od umowy kupna lub zażądać odpowiedniego obniżenia ceny.
- Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie przeprowadzenia naprawy i czasu jej trwania, ewentualnie pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do przeprowadzenia naprawy.
- Prawa wynikające z odpowiedzialności za wady towaru kupujący może dochodzić w szczególności osobiście pod adresem Opavská 954/61, 747 21 Kravaře, telefonicznie pod numerem +420 591 142 359 lub drogą elektroniczną pod adresem info@momanio.pl
- Osobie, która ma prawo wynikające z wadliwego świadczenia, przysługuje również zwrot kosztów poniesionych w związku z dochodzeniem tego prawa. Jeżeli jednak kupujący nie zgłosi prawa do zwrotu kosztów w terminie jednego miesiąca od upływu okresu, w którym należało zgłosić wadę, sąd nie przyzna tego prawa, jeśli sprzedawca zgłosi zarzut, że prawo to nie zostało dochodzone w terminie.
- Dodatkowe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady mogą być uregulowane w regulaminie reklamacyjnym sprzedawcy.
- Sprzedawca lub inna osoba mogą udzielić kupującemu gwarancji jakości wykraczającej poza jego ustawowe prawa wynikające z wadliwego świadczenia.