WARUNKI HANDLOWE
firmy handlowej
Ing. Jan Plaček
z siedzibą: Okružní 361/14, 747 18, Píšť, Republika Czeska
numer identyfikacyjny: 03725341
numer podatkowy: CZ9701175913
numer konta bankowego: CZ86 2010 0000 0021 0103 6001
Email: info@momanio.pl
zarejestrowanej w rejestrze działalności gospodarczej prowadzonym w Hlučínie
dla sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.momanio.pl
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) firmy handlowej Ing. Jan Plaček, z siedzibą Okružní 361/14, 747 18 Píšť, numer identyfikacyjny: 03725341, zarejestrowanej w rejestrze działalności gospodarczej w Hlučínie (zwanej dalej „sprzedawcą”), regulują zgodnie z postanowieniem § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks Cywilny, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej „Kodeksem Cywilnym”), wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z umowy kupna (zwanej dalej „umową kupna”) zawieranej pomiędzy sprzedawcą a inną osobą fizyczną (zwaną dalej „kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez sprzedawcę na stronie internetowej pod adresem www.momanio.pl (zwanej dalej „stroną internetową”) za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (zwanego dalej „interfejsem sklepu internetowego”).
- Warunki handlowe nie mają zastosowania do sytuacji, w których osoba zamierzająca zakupić towary od sprzedawcy jest osobą prawną lub osobą działającą w ramach swojej działalności gospodarczej bądź w ramach wykonywania wolnego zawodu.
- Postanowienia odmienne od warunków handlowych mogą być ustalone w umowie kupna. Postanowienia odmienne zawarte w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami warunków handlowych.
- Postanowienia warunków handlowych stanowią integralną część umowy kupna. Umowa kupna oraz warunki handlowe są sporządzone w języku czeskim. Umowę kupna można zawrzeć w języku czeskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia treści warunków handlowych. Niniejsze postanowienie nie narusza praw i obowiązków powstałych w czasie obowiązywania wcześniejszej wersji warunków handlowych.
- KONTO UŻYTKOWNIKA
- Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego na stronie internetowej, kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z tego interfejsu użytkownika kupujący może składać zamówienia na towary (dalej „konto użytkownika”). Jeśli interfejs sklepu internetowego to umożliwia, kupujący może również składać zamówienia bez rejestracji, bezpośrednio z interfejsu sklepu internetowego.
- Podczas rejestracji na stronie internetowej oraz podczas składania zamówień kupujący jest zobowiązany podawać prawdziwe i dokładne dane. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji danych podanych w koncie użytkownika w przypadku ich zmiany. Dane podane przez kupującego w koncie użytkownika oraz przy składaniu zamówień są uznawane przez sprzedawcę za prawidłowe.
- PDostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
- Kupujący nie jest uprawniony do udostępniania swojego konta użytkownika osobom trzecim.
- Sprzedawca może anulować konto użytkownika, zwłaszcza w przypadku, gdy kupujący nie korzystał z konta przez ponad 1 rok lub gdy kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z umowy kupna (w tym warunki handlowe).
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, zwłaszcza ze względu na konieczną konserwację sprzętu i oprogramowania sprzedawcy lub sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
- ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Wszelka prezentacja towarów zamieszczona w interfejsie sklepu internetowego ma charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży dotyczącej tych towarów. Przepis § 1732 ust. 2 czeskiego kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Interfejs sklepu internetowego zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych produktów oraz koszty zwrotu towaru, jeśli z uwagi na jego charakter nie może on zostać zwrócony w sposób zwykły za pomocą przesyłki pocztowej. Ceny towarów są podawane wraz z podatkiem VAT i wszystkimi związanymi opłatami. Ceny towarów obowiązują przez czas, w którym są wyświetlane w interfejsie sklepu internetowego. Ceny towarów nie są dostosowywane do osoby kupującego na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Postanowienie to nie ogranicza możliwości sprzedawcy zawarcia umowy sprzedaży na warunkach indywidualnie uzgodnionych.
- Interfejs sklepu internetowego zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów oraz o sposobie i czasie dostawy. Informacje o kosztach pakowania i dostawy towarów, podane w interfejsie sklepu internetowego, obowiązują wyłącznie w przypadku dostawy na terenie Republiki Czeskiej. Jeśli sprzedawca oferuje bezpłatną dostawę, prawo do bezpłatnej dostawy przysługuje kupującemu, o ile zapłaci minimalną cenę całkowitą za zamówione towary, określoną w interfejsie sklepu internetowego. W przypadku częściowego odstąpienia od umowy sprzedaży przez kupującego, jeśli całkowita cena towarów, które nie zostały objęte odstąpieniem, nie osiągnie minimalnej kwoty wymaganej do uzyskania prawa do bezpłatnej dostawy, prawo do bezpłatnej dostawy wygasa, a kupujący jest zobowiązany pokryć koszty dostawy.
- Aby złożyć zamówienie, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu internetowego. Formularz zamówienia zawiera w szczególności:
-
- informacje o zamawianym towarze (zamawiany towar kupujący „wkłada” do elektronicznego koszyka zakupowego w interfejsie sklepu internetowego),
- sposób płatności ceny zakupu towaru, dane dotyczące wybranego sposobu dostawy zamawianego towaru oraz
- informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (dalej łącznie jako „zamówienie”).
- Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych do zamówienia, w tym również w celu wykrycia i poprawienia błędów powstałych podczas wprowadzania danych. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedawcy, klikając przycisk „Potwierdź zakup”. Dane zawarte w zamówieniu są uznawane przez sprzedawcę za prawidłowe. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdza jego otrzymanie kupującemu za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail podany w koncie użytkownika lub w zamówieniu (dalej „adres e-mail kupującego”).
- Sprzedawca ma prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilości towarów, wysokości ceny zakupu, przewidywanych kosztów dostawy), zażądać od kupującego dodatkowego potwierdzenia zamówienia (np. pisemnie lub telefonicznie).
- Stosunek umowny między sprzedawcą a kupującym powstaje z chwilą dostarczenia kupującemu akceptacji zamówienia przez sprzedawcę, wysłanej na adres e-mail kupującego.
- Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy sprzedaży. Koszty poniesione przez kupującego w związku z użyciem środków komunikacji na odległość (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) pokrywa kupujący we własnym zakresie, przy czym koszty te nie różnią się od podstawowej stawki.
- CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Kupujący może zapłacić sprzedawcy cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru wynikające z umowy sprzedaży w następujący sposób:
gotówką w siedzibie sprzedawcy pod adresem: Opavská 467/49, 747 18 Píšť, Czech Republic
gotówką za pobraniem w miejscu wskazanym przez kupującego w zamówieniu;
bezgotówkowo przelewem na rachunek sprzedawcy nr 2101036001/2010, prowadzony w Fio Banka (dalej „rachunek sprzedawcy”);
bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatniczego Gopay;
bezgotówkowo kartą płatniczą;
gotówką lub kartą płatniczą przy osobistym odbiorze w punkcie odbioru przesyłek.
- Razem z ceną zakupu kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedawcy również koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości. Jeśli nie zaznaczono wyraźnie inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru.
- Sprzedawca nie wymaga od kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności. Postanowienia artykułu 4.6 regulaminu dotyczące obowiązku zapłaty ceny zakupu towaru z góry pozostają nienaruszone.
- W przypadku płatności gotówką, za pobraniem lub w punkcie odbioru przesyłek cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy sprzedaży.
- Przy płatności bezgotówkowej kupujący jest zobowiązany dokonać płatności z podaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu zostaje spełnione z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku sprzedawcy.
- Sprzedawca jest uprawniony, zwłaszcza w przypadku, gdy kupujący nie dokona dodatkowego potwierdzenia zamówienia (art. 6), zażądać zapłaty całej ceny zakupu przed wysyłką towaru do kupującego. Przepis § 2119 ust. 1 czeskiego kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Ewentualne rabaty na cenę towaru przyznane kupującemu przez sprzedawcę nie mogą być łączone.
- Jeśli jest to zwyczajowe w obrocie handlowym lub jeśli wymagają tego przepisy powszechnie obowiązujące, sprzedawca wystawia kupującemu dokument podatkowy – fakturę dotyczącą płatności dokonywanych na podstawie umowy sprzedaży. Sprzedawca jest podatnikiem VAT. Dokument podatkowy – fakturę sprzedawca wystawia kupującemu po uregulowaniu ceny towaru i przesyła ją w formie elektronicznej na adres e-mail kupującego.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisami § 1837 czeskiego kodeksu cywilnego nie można odstąpić od umowy sprzedaży dotyczącej dostawy:
-
- towarów wykonanych na zamówienie kupującego lub dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb,
- towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do spożycia, a także towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostały nierozłącznie połączone z innymi towarami,
- towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które ze względów ochrony zdrowia lub higieny nie nadają się do zwrotu po otwarciu przez kupującego, oraz
- nagrań dźwiękowych, wideo lub programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli kupujący je otworzył.
- Jeśli nie zachodzi przypadek opisany w artykule 1 warunków handlowych lub inny przypadek, w którym odstąpienie od umowy sprzedaży jest wyłączone, kupujący ma prawo, zgodnie z § 1829 ust. 1 i 2 czeskiego kodeksu cywilnego, odstąpić od umowy sprzedaży w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik przejęła towar, lub:
-
- ostatnią część towaru, jeśli kupujący zamówił w ramach jednego zamówienia kilka części dostarczanych osobno,
- ostatnią pozycję lub część dostawy towarów składających się z kilku pozycji lub części, lub
- pierwszą dostawę towaru, jeśli w umowie uzgodniono regularną dostawę towaru przez określony czas.
- Odstąpienie od umowy sprzedaży musi być przesłane sprzedawcy w terminie określonym w artykule 2 warunków handlowych. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do warunków handlowych. Odstąpienie można przesłać m.in. na adres siedziby sprzedawcy lub na adres e-mail sprzedawcy: info@momanio.pl
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży umowa zostaje anulowana od samego początku. Kupujący jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy, zwrócić towar sprzedawcy, chyba że sprzedawca zaproponuje odebranie towaru osobiście. Termin ten uznaje się za dotrzymany, jeśli kupujący wyśle towar przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży kupujący ponosi koszty zwrotu towaru sprzedawcy, również w sytuacji, gdy towar ze względu na swój charakter nie może zostać zwrócony w zwykły sposób pocztą.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zgodnie z art. 5.2 warunków handlowych sprzedawca zwróci kupującemu otrzymane środki w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy, w ten sam sposób, w jaki je otrzymał. Sprzedawca ma również prawo dokonać zwrotu płatności już w momencie zwrotu towaru przez kupującego lub w inny sposób, jeśli kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie dodatkowych kosztów. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy kupującemu przed otrzymaniem towaru lub dowodu wysyłki towaru z powrotem, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca ma prawo jednostronnie potrącić swoje roszczenie dotyczące odszkodowania za uszkodzenie towaru z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.
- W przypadkach, gdy kupujący zgodnie z § 1829 ust. 1 czeskiego kodeksu cywilnego ma prawo odstąpić od umowy, sprzedawca również ma prawo odstąpić od umowy w dowolnym momencie przed przekazaniem towaru kupującemu. W takim przypadku sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, w formie bezgotówkowej na rachunek wskazany przez kupującego.
- Jeśli wraz z towarem kupujący otrzymał prezent, umowa darowizny między sprzedawcą a kupującym zostaje zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży przez kupującego umowa darowizny traci ważność, a kupujący jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy również otrzymany prezent.
- TRANSPORT I DOSTAWA TOWARÓW
- W przypadku, gdy sposób transportu zostanie uzgodniony na podstawie szczególnego życzenia kupującego, kupujący ponosi ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
- Jeżeli sprzedający jest zobowiązany na podstawie umowy kupna dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towar w momencie dostawy.
- W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest powtórne doręczenie towaru lub dostarczenie go w inny sposób niż wskazano w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z powtórnym doręczeniem towaru lub koszty związane z innym sposobem dostawy.
- Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić, czy opakowanie towaru nie jest uszkodzone, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie zgłosić to przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania świadczącego o nieuprawnionym otwarciu przesyłki, kupujący nie ma obowiązku przyjąć przesyłki od przewoźnika. Niniejsze postanowienia nie naruszają praw kupującego wynikających z odpowiedzialności za wady towaru ani innych praw kupującego wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych.
- Dalsze prawa i obowiązki stron dotyczące transportu towarów mogą być uregulowane w szczególnych warunkach dostawy sprzedającego, o ile takie istnieją.
- PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEGO ŚWIADCZENIA
- Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące wadliwego świadczenia regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy § 1914–1925, § 2099–2117 oraz § 2161–2174b Kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
- Jeżeli przedmiotem umowy sprzedaży jest rzecz ruchoma, która jest powiązana z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowych w taki sposób, że bez nich nie mogłaby spełniać swoich funkcji (dalej „rzecz z właściwościami cyfrowymi”), przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady stosuje się również do dostarczania treści cyfrowych lub usług treści cyfrowych, nawet jeśli są one dostarczane przez osobę trzecią. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści umowy sprzedaży oraz charakteru rzeczy wynika wyraźnie, że są one dostarczane niezależnie.
- Sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że rzecz w chwili odbioru nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że rzecz:
-
- jest zgodny z uzgodnionym opisem, rodzajem i ilością, a także jakością, funkcjonalnością, kompatybilnością, interoperacyjnością i innymi uzgodnionymi cechami,
- nadaje się do celu, do którego kupujący ją potrzebuje i który został uzgodniony ze sprzedawcą, oraz
- jest dostarczona wraz z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcją montażu lub instalacji.
- Sprzedawca odpowiada również za to, że poza uzgodnionymi właściwościami:
-
- rzecz nadaje się do celów, do których zwykle używa się rzeczy tego rodzaju, także z uwzględnieniem praw osób trzecich, przepisów prawnych, norm technicznych lub kodeksów postępowania danej branży, jeśli norm technicznych brak,
- zecz odpowiada ilością, jakością i innymi właściwościami, w tym trwałością, funkcjonalnością, kompatybilnością i bezpieczeństwem, zwykłym właściwościom rzeczy tego rodzaju, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, również z uwzględnieniem publicznych oświadczeń składanych przez sprzedawcę lub inne osoby w tym samym łańcuchu umownym, w szczególności w reklamie lub na oznakowaniu, chyba że sprzedawca wykaże, że nie wiedział o nich lub że w momencie zawarcia umowy sprzedaży zostały one skorygowane w sposób porównywalny z pierwotnym lub że nie miały wpływu na decyzję o zakupie,
- rzecz jest dostarczona z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, które kupujący może rozsądnie oczekiwać, oraz
- rzecz odpowiada jakością lub wykonaniem próbce lub wzorowi, które sprzedawca przedstawił kupującemu przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Przepisy art. 4 ogólnych warunków handlowych nie mają zastosowania, jeżeli sprzedawca przed zawarciem umowy sprzedaży wyraźnie poinformował kupującego, że dana właściwość rzeczy odbiega od uzgodnionej, a kupujący na to wyraził zgodę przy zawieraniu umowy sprzedaży.
- Sprzedawca odpowiada również za wadę wynikającą z niewłaściwego montażu lub instalacji, które zgodnie z umową sprzedaży zostały wykonane przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja zostały wykonane przez kupującego, a wada wynikła z braku w instrukcji dostarczonej przez sprzedawcę lub dostawcę treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, w przypadku rzeczy z właściwościami cyfrowymi.
- W przypadku ujawnienia się wady w ciągu jednego roku od odbioru przyjmuje się, że rzecz była wadliwa już w momencie odbioru, chyba że charakter rzeczy lub wady wskazuje inaczej. Ten okres nie biegnie w czasie, gdy kupujący nie może używać rzeczy z powodu uzasadnionego zgłoszenia wady.
- Jeżeli przedmiotem zakupu jest rzecz z właściwościami cyfrowymi, sprzedawca zapewni, że kupującemu będą dostarczane uzgodnione aktualizacje treści cyfrowych lub usług cyfrowych. Oprócz uzgodnionych aktualizacji sprzedawca zapewni, że będą dostarczane aktualizacje niezbędne do tego, aby rzecz po odbiorze zachowała właściwości zgodne z art. 3 i art. 7.4 warunków handlowych, oraz że kupujący zostanie poinformowany o ich dostępności:
-
- przez okres dwóch lat, jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane w sposób ciągły przez określony czas, a jeśli uzgodniono dostarczanie przez okres dłuższy niż dwa lata, przez cały ten czas;
- przez okres, w którym kupujący może rozsądnie tego oczekiwać, jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane jednorazowo; ocena tego będzie zależeć od rodzaju i celu rzeczy, charakteru treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz okoliczności zawarcia umowy sprzedaży i charakteru zobowiązania.
- ostanowienia art. 8 warunków handlowych nie mają zastosowania, jeśli sprzedawca przed zawarciem umowy sprzedaży wyraźnie poinformował kupującego, że aktualizacje nie będą dostarczane, a kupujący wyraźnie się na to zgodził podczas zawierania umowy.
- Jeśli kupujący nie przeprowadzi aktualizacji w odpowiednim czasie, nie przysługują mu prawa z tytułu wady powstałej wyłącznie w wyniku braku aktualizacji. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy kupujący nie został poinformowany o aktualizacji lub o konsekwencjach jej braku albo nie przeprowadził aktualizacji lub zrobił to nieprawidłowo z powodu braków w instrukcji. Jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane w sposób ciągły przez określony czas, a wada wystąpi w okresie określonym w art. 8.1 i art. 7.8.2 warunków handlowych, uznaje się, że treści cyfrowe lub usługi cyfrowe są dostarczane wadliwie.
- Kupujący może zgłosić wadę, która ujawni się w okresie dwóch lat od odbioru. Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz z właściwościami cyfrowymi i zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być dostarczane w sposób ciągły przez określony czas, kupujący może zgłosić wadę, która wystąpi lub ujawni się w okresie dwóch lat od odbioru. Jeśli świadczenie ma być realizowane przez okres dłuższy niż dwa lata, kupującemu przysługują prawa z tytułu wady, która wystąpi lub ujawni się w tym okresie. Jeśli kupujący prawidłowo zgłosi wadę sprzedawcy, okres zgłoszenia wady nie biegnie przez czas, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy.
- Jeśli rzecz ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia. Może on, według własnego wyboru, zażądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub wiąże się z nieproporcjonalnie wysokimi kosztami w porównaniu z drugim; ocenia się to w szczególności z uwzględnieniem znaczenia wady, wartości rzeczy bez wady oraz tego, czy innym sposobem wada może zostać usunięta bez większych trudności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeśli jest to niemożliwe lub nieproporcjonalnie kosztowne, zwłaszcza w kontekście znaczenia wady i wartości rzeczy bez wady.
- Sprzedawca usunie wadę w odpowiednim czasie od jej zgłoszenia, tak aby nie powodować dla kupującego znaczących trudności, uwzględniając charakter rzeczy i cel, dla którego kupujący ją nabył. W celu usunięcia wady sprzedawca odbierze rzecz na własny koszt. Jeśli wada wymaga demontażu rzeczy, której montaż został przeprowadzony zgodnie z jej charakterem i przeznaczeniem przed ujawnieniem wady, sprzedawca przeprowadzi demontaż wadliwej rzeczy, montaż naprawionej lub nowej rzeczy albo zwróci związane z tym koszty.
- Kupujący może żądać odpowiedniej zniżki lub odstąpić od umowy sprzedaży, jeśli:
-
- sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z art. 7.13 warunków handlowych,
- wada występuje wielokrotnie,
- wada jest istotnym naruszeniem umowy sprzedaży, lub
- z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie lub bez znaczących trudności dla kupującego.
- Jeśli wada rzeczy jest nieistotna, kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży (zgodnie z art. 7.14 warunków handlowych); uznaje się, że wada rzeczy nie jest nieistotna. Jeśli kupujący odstąpi od umowy sprzedaży, sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu niezwłocznie po otrzymaniu rzeczy lub po przedstawieniu przez kupującego dowodu jej wysłania.
- Wadę można zgłosić sprzedawcy, u którego rzecz została zakupiona. Jeśli jednak do naprawy jest wyznaczona inna osoba, która znajduje się bliżej kupującego, kupujący zgłasza wadę tej osobie.
- Z wyjątkiem przypadków, gdy do przeprowadzenia naprawy wyznaczona jest inna osoba, sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację w dowolnym punkcie sprzedaży, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji z uwagi na asortyment sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, ewentualnie w swojej siedzibie. Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji, w którym określi datę zgłoszenia reklamacji, jej treść, żądany przez kupującego sposób rozpatrzenia reklamacji oraz dane kontaktowe kupującego do celów informowania o rozpatrzeniu reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do przeprowadzenia naprawy.
- Reklamacja, włącznie z usunięciem wady, musi zostać rozpatrzona, a kupujący poinformowany o tym najpóźniej w ciągu trzydziestu (30) dni od dnia zgłoszenia reklamacji, o ile sprzedawca i kupujący nie uzgodnią dłuższego terminu. Jeśli przedmiotem zobowiązania jest dostarczenie treści cyfrowych, w tym treści cyfrowych dostarczanych na nośniku fizycznym, lub usługi cyfrowej, reklamacja musi być rozpatrzona w rozsądnym terminie z uwzględnieniem charakteru treści lub usługi cyfrowej oraz celu, dla którego kupujący je zamówił.Po bezskutecznym upływie terminu określonego w artykule 7.18 warunków handlowych, kupujący może odstąpić od umowy kupna lub zażądać odpowiedniego obniżenia ceny.
- Sprzedawca ma obowiązek wydać kupującemu potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie przeprowadzenia naprawy i czasu jej trwania, ewentualnie pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do przeprowadzenia naprawy.
- Prawa wynikające z odpowiedzialności za wady towaru kupujący może dochodzić w szczególności osobiście pod adresem Opavská 954/61, 747 21 Kravaře, telefonicznie pod numerem +420 591 142 359 lub drogą elektroniczną pod adresem info@momanio.pl
- Osobie, która ma prawo wynikające z wadliwego świadczenia, przysługuje również zwrot kosztów poniesionych w związku z dochodzeniem tego prawa. Jeżeli jednak kupujący nie zgłosi prawa do zwrotu kosztów w terminie jednego miesiąca od upływu okresu, w którym należało zgłosić wadę, sąd nie przyzna tego prawa, jeśli sprzedawca zgłosi zarzut, że prawo to nie zostało dochodzone w terminie.
- Dodatkowe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady mogą być uregulowane w regulaminie reklamacyjnym sprzedawcy.
- Sprzedawca lub inna osoba mogą udzielić kupującemu gwarancji jakości wykraczającej poza jego ustawowe prawa wynikające z wadliwego świadczenia.
- DODATKOWE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
- Kupujący nabywa prawo własności do towaru w momencie zapłaty pełnej ceny zakupu towaru.
- Sprzedawca nie jest związany wobec kupującego żadnym kodeksem postępowania w rozumieniu przepisu § 1820 ust. 1 lit. n) kodeksu cywilnego.
- Rozpatrywanie skarg konsumentów zapewnia sprzedawca za pośrednictwem poczty elektronicznej. Skargi można przesyłać na adres e-mail sprzedawcy. Informację o rozpatrzeniu skargi kupującego sprzedawca przekaże na adres e-mail kupującego. Sprzedawca nie określa innych zasad rozpatrywania skarg.
- Do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna właściwa jest Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, IČ: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platforma do rozwiązywania sporów online znajdująca się pod adresem internetowym http://ec.europa.eu/consumers/odrmoże być wykorzystana do rozwiązywania sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy kupna.
- Europejskie Centrum Konsumenckie Czechy, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich online oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich online).
- Kupujący może złożyć skargę do organu nadzoru lub inspekcji państwowej. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji działalności gospodarczej. Kontrolę działalności gospodarczej prowadzi w ramach swoich kompetencji właściwy urząd ds. działalności gospodarczej. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje w określonym zakresie nadzór m.in. nad przestrzeganiem kodeksu cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Sb., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
- Kupujący niniejszym przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
- OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Swoje obowiązki informacyjne wobec kupującego w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”), związane z przetwarzaniem danych osobowych kupującego w celu realizacji umowy kupna, negocjacji dotyczących umowy kupna oraz realizacji obowiązków publicznoprawnych sprzedawcy, sprzedawca realizuje za pośrednictwem odrębnego dokumentu.
- WYSYŁANIE INFORMACJI HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIES
- Kupujący wyraża zgodę w rozumieniu przepisu § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Dz.U., o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego oraz o zmianie niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), z późniejszymi zmianami, na wysyłanie informacji handlowych przez sprzedającego na adres elektroniczny lub numer telefonu kupującego. Obowiązek informacyjny wobec kupującego w rozumieniu art. 13 rozporządzenia RODO związany z przetwarzaniem danych osobowych kupującego w celu wysyłania informacji handlowych sprzedający realizuje za pomocą odrębnego dokumentu.
- Sprzedający realizuje swoje ustawowe obowiązki związane z ewentualnym przechowywaniem plików cookies na urządzeniu kupującego za pomocą odrębnego dokumentu.
- PRZESŁANIE
- Kupującemu mogą być dokonywane doręczenia na adres elektroniczny Kupującego.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Jeśli stosunek ustanowiony umową kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Wybierając prawo zgodnie z poprzednim zdaniem, kupujący, który jest konsumentem, nie jest pozbawiony ochrony zapewnianej przez przepisy porządku prawnego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które w przeciwnym razie miałyby zastosowanie w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
- Jeśli którekolwiek z postanowień Warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
- Umowa kupna, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
- Przykładowy formularz odstąpienia od umowy zakupu jest dołączony do regulaminu.
- Dane kontaktowe Sprzedającego: Ing. Jan Plaček, adres siedziby Okružní 361 / 14, 747 18 Píšt', Czechy, adres e-mail info@momanio.pl, telefon +420 591 142 359. Sprzedawca nie zapewnia żadnych innych środków komunikacji online.
Píšť, 1 stycznia 2023 r.